• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 20 خرداد 1398
کد مطلب : 58164
+
-

کاهش درد بیماران پروانه‌ای از طریق هیپنوتیزم

خبر
کاهش درد بیماران پروانه‌ای از طریق هیپنوتیزم

رئیس انجمن هیپنوتیزم آسیا گفت: برای نخستین بار در دنیا از هیپنوتیزم برای کاهش درد مبتلایان به بیماری پروانه‌ای در مشهد استفاده شد. به گزارش ایرنا، «مهدی فتحی» افزود: بیماری پروانه‌ای یک بیماری ارثی بافت‌های پوستی است که در پوست و غشای مخاطی ایجاد تاول‌های خون‌ریزی‌دهنده دردناک می‌کند و این زخم‌های پوستی شبیه بال پروانه ظریف و شکننده هستند. 

وی با بیان این‌که پانسمان‌ زخم مبتلایان به بیماری پروانه‌ای هر روز باید تعویض شود، اظهار کرد: از طریق هیپنوتیزم می‌توان پانسمان‌ زخم‌های مبتلایان به بیماری پروانه‌ای که با درد همراه است را بدون درد و ناراحتی تعویض کرد. 

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هفته‌های اخیر پانسمان‌های 2 کودک 7 و ۱۰ ساله مبتلا به بیماری پروانه‌ای از طریق هیپنوتیزم در بیمارستان فوق تخصصی اکبر با همکاری پرسنل کلینیک هیپنوتراپی بیمارستان امام رضا(ع) به صورت رایگان تعویض شد که رضایت بالای بیماران و خانواده‌هایشان را به دنبال داشت. 

فتحی افزود: شیوه کار به این شکل بود که بیمار یک بار هنگام تعویض پانسمان هیپنوتیزم شد و درد را احساس نکرد. در پانسمان‌های بعدی صدای ضبط شده هپینوتیزم به وسیله مادر برای کودک پخش شد و او توانست پانسمان فرزندش را تعویض کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید